تقویت حافظه

دوستان عزیز سلام. امروز می خوام چندتا تکنیک برای تقویت حافظه با شما به اشتراک بگذارم . قبل از آن باید بدانیم که استفاده درست از توانمندی مغز باعث ایجاد آرامش، ثروت و موفقیت می شود پس همه چیز به مغز و ذهن ما مربوط می شود و ذهن سازمان یافته باعث می شود که عادت های درست را جایگزین عادت های غلط بکنیم. و موقعه ای که عادت های درستی در خودمان ایجاد کنیم باعث شادی، ثروت و موفقیت ما می شود. پس برای ایجاد آرامش در زندگی اول باید فکر و ذهن خودمان را آرام کنیم. کسانی که از مغزشان درست استفاده می کنند از لحاظ جسمی سالم و در زندگی شان هم موفق و صاحب ثروت هستند. برعکس افرادی که از مغزشان درست استفاده نمی کنند جسمی ناسالم و بیمار دارند همچنین در زندگی شان هم فقر و بدبختی وجود دارد.

آقای بریان تریسی نویسنده کتاب پرفروش ” قورباغه را قورت بده ” علی رغم اینکه چندبار دچار بیماری سرطان شد ولی تونست که از طریق مغز و ذهن خود آن بیماری را از بین ببرد. برعکس افرادی هم هستند که ذهن و مغز آنها باعث ایجاد بیماری می شود یا بیمار را به خودشان منتقل می کنند.

خب چکار کنیم که حافظه قوی تری داشته باشیم ؟و یا بهتر بگویم چکار کنیم که دچار آلزایمر نشویم ؟ برای جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه راه های زیادی وجود دارد. من امروز می خوام چندتا از این روش ها و تکنیک ها را به شما آموزش می دهم. هرچند که این تکنیک ها بنظر می آید که ساده باشند ولی خیلی کاربری هستند بنابراین از شما دوستان عزیز خواهش دارم که حتماً این تمرینات و تکنیک ها را مرور و تمرین کنید.

اولین و مهمترین تکنیک برای تقویت حافظه این است که به مغز و ذهن خودمان اعتماد کنیم . اعتماد به نفس قبل از انجام هر کار و فعالیتی بسیار مهم و کاربردی می باشد. هر فردی که قبل از اینکه فعالیتی را آغاز کند باید خودش را قبول داشته باشد باید مغز خودش را قبول داشته باشد و از اصطلاحات و جمله های منفی مثل این جمله ها : که من نمی توانم ، یا مغز من نمی کشد، یا من استعداد ندارم و… خودداری نماید و به خودش و ذهن و ومغزش اعتماد کند.

دومین تکنیک برای تقویت حافظه و مغز این است که از مغز و ذهن مان مرتب استفاده کنیم. زیرا نشستن طولانی و بی تحرکی و عدم استفاده از فکر و ذهن باعث ایجاد افسردگی و پژمردگی می شود پس اگر می خواهید مغز و حافظه شادابی داشته باشید باید مرتب از مغز استفاده کرد و آن را از حالت سکون و کم تحریکی خارج کنیم و هر روز فعالیت های فیزیکی یا ذهنی انجام بدهیم فعالیت های فیزیکی و ذهنی مثل کارهایی که انجام می دهیم یا بازی کردن مثل شطرنج یا اینکه شب قبل از خواب مرور کردن فعالیت ها روزانه یعنی به یاد آوردن تمام کارهایی که در طول روز انجام دادیم از زمانی که صبح بیدار شدیم تا زمانی که به رختخواب رفتیم و داریم مرور می کنیم که تحرکات ذهنی اولاً باعث می شود ذهن ما پویا شود و ثانیاً متوجه می شویم که چکارهایی را انجام دادیم و چه کارهایی را نیمه تمام رها نمودیم و ثالثاً می توانیم برای فردا برنامه ریزی بکنیم که کارهای نیمه تمام روز قبل را انجام بدهیم . گاهی وقت ها ممکن ذهن ما نتونه همه فعالیت های روزانه را بیاد آورد ولی شما سعی کنید به مغزتان فشار بیارید تا آنها را بیاد آورد.

سومین تکنیک ساده که امروز به شما آموزش می دهم انجام فعالیت های متنوع و غیر یکنواخت می باشد اگر شغل شما برایتان حالت روزمرگی و یکنواختی شده باید در آن تنوع یا چالش ایجاد نماید مثلاً می توانید مسیر رفتن به محل کار را هر چند روز یکبار تغییر دهید یا وسیله رفتن به محل کار را تغییر بدهید یعنی یک بار پیاده یا با تاکسی یا اتوبوس یا ماشین شخصی بروید و یا اینکه در محل کار شغل خودتان را با روش دیگری غیر از روش قبلی انجام بدهید البته باید قبل از آن فکر کنید و بعد آزمایش کنید بنابراین هر چقدر بتوانید در زندگی خودتان تنوع و چالش ایجاد کنید می توانید بهتر از مغزتان استفاده کنید و مغز شادابی خواهید داشت .

امیدوارم این سه تا تمرین ساده را انجام بدهید و در برنامه روزانه خودتان باشد اگر در ذهن و مغز شما احساس تغییر کردید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید .

تغییر کردید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید .

شاد و موفق باشید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *